Předností výrobků PIVKO je více než čtyřicetiletá zkušenost v náhonové technice: navrhování, výrobě a použití kotoučových brzd a hřídelových spojek vysoké kvality ověřené reputací v průmyslu. Toho bylo dosaženo řešením specifických požadavků zákazníků, odborným technickým poradenstvím, přednáškovou činností, účastí na veletrzích jakož i poprodejním servisem.
Nabízíme poradenství a dodávky v pohonové technice; jak pro pohyb otáčivý, tak i lineární. Rádi s Vámi osobně prodiskutujeme Vaše specifická přání jak u rekonstrukcí, tak u nových řešení. Jsme schopni předložit i více technických řešení téhož zadání včetně cenové nabídky.
Kotoučové průmyslové brzdy díky své jednoduchosti a vyšší účinnosti úspěšně nahrazují bubnové i pásové brzdy. U brzd bubnových i pásových působí brzdná síla na „buben“ radiálně k ose hřídele. U brzd kotoučových působí brzdná síla prostřednictvím destiček (párovány) na „kotouč“ souose (axiálně). Brzdy lamelové (diskové) se vyznačují párováním kotouče s obvodově „axiálně“ umístěnými třecími lamelami. Bubnové brzdy jsou limitovány obvodovou rychlostí do ca 28 [m/s]. Výměna i výroba výrazně nestejnoměrně se „sjíždějícího“, zakřiveného třecího obložení je pracná a nastavování vzduchové mezery ve stavu „odbrzděno“ problematické. Kompaktní kotoučové brzdy PIVKO stavebnicového systému jednoduché instalace i údržby (výměna destiček), přenáší vyšší měrné kinetické energie při vysoké obvodové rychlosti. Dále se vyznačují nižším momentem setrvačnosti i menším průměrem brzdného kotouče pro daný brzdný moment. Celkové náklady kotoučové brzdy (pořizovací a provozní) jsou podstatně nižší. Kotoučová brzda nabízí oproti bubnové již na kotouči průměru 400 mm umístění 1 až 4 třmenů. Lze je osadit výkonově odstupňovanou řadou motorů (brzdná síla v poměru 1 - 10). Brzdy navrhujeme a kontrolujeme brzdový moment s ohledem na povahu brzdění a kinetickou energii - ohřev. Řada H Nabízí kupříkladu na kotouči průměru 600 [mm] brzdný moment v rozmezí od 50 (1xHP02) do 32000 [Nm] (4xHH05). Ke stroji lze brzdu upevnit dvěma způsoby. K třmenu PIVKO jsou otočně načepována dvouzvratná ramena. Jednou stranou ramen pohybuje motor; na protilehlé jsou pomocí kolíků otočně upevněny držáky brzdových destiček. Tato konstrukce zabezpečuje, že teplo vzniklé brzděním nemá vliv na funkci motoru. Pružiny destiček přidržují destičky v zahloubení držáků a současně umožňují jejich snadnou demontáž. Motor je k rameni motoru zajištěn maticí. Nástavec motoru slouží pro přizpůsobení délky pístu motoru tloušťce kotouče. Paralelogramové vedení držáků destiček a tažné pružiny zajišťují v „odbrzděném“ stavu „vzduchovou mezeru“ mezi brzdnou plochou destiček a kotoučem. Třmen „H“ umožňuje uchycení standardní a třmen „O“ uchycení pootočené o 90°. Standardní bezasbestové destičky vyhovují až do 340 °C; pro vyšší teploty a rychlosti se používá materiál sintrovaný. K brzdovým třmenům se dodávají motory pro přímé brzdění ovládané mechanicky, pneumaticky, hydraulicky a elektricky. Pro brzdění nepřímé – pružinou se dodávají motory odbrzďující mechanicky, pneumaticky, hydraulicky. Dovybavení zesílenými tažnými pružinami, snímáním stavu zabrzděno/odbrzděno nebo senzorem maximálního opotřebení destiček je na přání zákazníka. Řada C Je menší a jednodušší a používá některé komponenty řady H. Připevnit ke stroji lze dvěma způsoby. Pro kompenzaci ohybového momentu lze na kotouči párovat. Řada motorů umožňuje až 20 výkonových kombinací na kotouči jedné velikosti - úspora místa a standardizace. Nabízíme i snímání stavu zabrzděno/odbrzděno. Brzdové destičky jsou bezasbestové K brzdovým třmenům se dodávají motory pro přímé brzdění mechanicky, pneumaticky, hydraulicky. Pro brzdění nepřímé – pružinou se dodávají motory odbrzďující mechanicky, pneumaticky, hydraulicky. Brzdy dle požadavků zákazníka kontrolujeme na moment a kinetickou energii brzdění.